Stabilizator Hidrodinamic pentru motoarele de barca.

Stabilizatoarele hidrodinamice ajuta barca sa gliseze mai repede, echilibreaza barca si va ajuta sa obtineti o economie de pana la 50% de combustibil.

Cititi mai multe infromatii despre stabilizatoarele hidrodinamice 

Un stabilizator hidrodinamic sau hidrofoil este practic o "aripa" ce se ataseaza la motoarele de barca (atat outboard cat si inboard) pentru a ajuta barca sa gliseze.

Principiul de functionare este identic cu modul in care functioneaza aripile un avion, practic apa care circula in partea superioara a stabilizatorului curge mai repede ca apa care trece pe sub stabilizator. Astfel se creeaza presiune mai mica deasupra stabilizatorului si motorul (cat si pupa ambarcatiunii)  se ridica ajutand astfel barca sa intre in glisaj. Cu cat barca se misca mai repede cu atat se ridica mai mult.

Chiar daca foarte multi posesori de ambarcatiuni sunt de parere ca stabilizatoarele hidrodimatice sunt echivalentul unui plasture ce practic rezolva problemele cauzate de barcile prost echilibrate sau incorect motorizate ideea in sine ramane ca aceste aripioare de plastic chiar rezolva probleme.

Utilizarea stabilizatorului hidrodinamic

Cea mai comuna problema ce isi gaseste rezolvarea prin montarea unui hidrofoil este cauzata chiar de distributia greutatii in barca. De regula cea mai mare greutate se afla la pupa din cauza motorului, rezervelor de combustibil, bagajelor sau (in functie de barca) a pasagerilor astfel barca "merge" cu prova foarte sus, fapt ce ii scade performanta si diminueaza vizibilitatea conducatorului.

Prin montarea unui stabilizator hidrodinamic barca se echilibreaza mai repede, pupa fiind ridicata la aproximativ acelasi nivel cu prova sporind astfel confortul cat si eficienta barcii.

O alta problema foarte comuna ce apare la multe barci (de regula motorizate prea puternic pentru incarcatura actuala) este ca prorva se ridica foarte mult iar apoi se scufunda la loc. Acest lucru duce la o calatorie foarte inconfortabila, la pierderea manevrabilitatii si la pierderea vitezei. Stabilizatorul hidrodinamic rezolva in totalitate aceasta problema ridicand constant pupa si echilibrand barca.

A treia problema foarte des intalnita la multe barci este ca dureaza destul de mult pana intra in glisaj. Posesorii de barci pentru agrement sunt cei mai afectati de aceasta problema cand vor sa traga un schior sau un colac de agrement. Problema este cauzata de greutatea mare ce impinge pupa adanc in apa. Un hydrofoil rezolva aceasta problema ridicand pupa in aproximativ  acelasi timp cu prova fortand astfel barca sa intre mult mai repede in glisaj (cel putin de doua ori mai repede).

Unele barci cu carena in forma de "V" sunt predispuse la balans stanga-dreapta ce cauzeaza dificultati in manevrarea  ambarcatiunii. Stabilizatorul practic echilibreaza barca, ridicand uniform pupa fortand-o sa pluteasca cat mai uniform posibil, eliminand complet balansul.

In functie de greutatea barcii este posibil ca motorul sa se ridice si sa apara asa numita ventialtie a elicei (atunci cand aerul este atras in palele elicei) ce scade radical performanta motorului sau poate chiar produce defectiuni majore acestuia. Un hydrofoil mareste natural suprafata placii anti-cavitatie si nu permite (pe cat posibil) elicei sa prinda aer.

Prin toate aceste ameliorari stabilizatorul hidrodinamic creste eficienta barcii si reduce consumul de combustibil (cateodata chiar si cu pana la 50%). Un hydrofoil echilibreaza barca si asigura o plimbare cat mai confortabila (chiar si pe ape agitate), ajuta barca sa planeze si sa accelereze mai repede si (in functie de barca) creste viteza de deplasare a ambarcatiunii.

Economia de combustibil apare deoarece barca gliseaza mai repede astfel intampinand o rezistenta mai mica a apei. Prin montarea unui stabilizator barca ramane in glisaj cu mai putine rotatii pe minut a motorului fiind astfel nevoie de mai putin combustibil. Eliminand ventilatia si asigurand o deplasare uniforma a barcii stabilizatorul hidrodinamic reduce si mai mult consumul.

Cresterea in viteza este datorata in parte usurintei de manevrabilitate si echilibrului sporit al barcii (prin eliminarea balansului fata-spate sau stanga-dreapta) cat si prin directionarea jetului de apa produs de elice intr-un unghi mai ascutit.

Majoritatea stabilizatoarelor hidrodinamice se monteaza prin gaurirea placii anti-cavitatie (o operatiune ce dureaza maxim jumatate de ora) si prinderea stabilizatorului de aceasta cu 4 suruburi. Faptul ca cizma trebuie gaurita descurajeaza foarte multi posesori de barca sa achizitioneze un astfel de stabilizator insa efectul este vizibil imediat si motorul se poate vinde la fel de bine si cu stabilizatorul incorporat.

Stabilizatorul hidrodinamic este o solutie rapida si ieftina (mai ales ca se amortizeaza datorita economiei de combustibil) la problemele cu care se confrunta foarte multi iubitori de barci. Pentru a vedea intreaga oferta de stabilizatoare hidrodinamice va rugam consultati oferta noastra.